گاز طبیعی (NG)

گاز طبیعی که ترکیبی از هیدرو کربن ها است به راحتی از سطوح دریا و یا چاه پای نفت استخراج می گردد و به طور عمومی به عنوان یک گاز قابل اشتعال جایگزین متان (CH4) است و بر خلاف نفت که در مکان های مخصوصی مانند خاورمیانه یافت می شود گاز طبیعی در بیشتر نقاط دنیا وجود دارد و دارای منابع عظیمی است که مدت زمانی طولانی می شود قابل بهره برداری باشد و این بهترین سوختی است که می توان جایگزین نفت نمود .

ایمنی

وقتی گاز طبیعی نشت می کند به دلیل اینکه از هوا سبک تر است (65% هوا ) به صورت بخار در بالای هوا معلق می ماند . از طرف دیگر نقطه احتراق حداقل این گاز بالاتر از سایر سوخت ها است (حدود 15/4% بیشتر) و نقطه اشتعال بالاتری از گاز های دیگر دارد . بنابر این گاز طبیعی در مقایسه با سایر سوخت ها از درجه اطمینان بیشتری برخوردار است .

سوخت اقتصادی

در مقایسه با برق و نفت  راندمان گاز طبیعی بیشتر است . این گاز توسط لوله های زیر زمینی استخراج می شود و هزینه نگهداری کمتری نسبت به دیگر سوخت ها دارد ، از این رو سوختی اقتصادی و با صرفه به شمار می رود .

سیستم سوخت رسانی CNG

CNG (گاز طبیعی فشرده) سیستم سوخت رسانی است که گاز طبیعی را به  NGV (مخزن اتومبیل گاز سوز) می رساند و با این سیستم میتوان از گاز طبیعی به عنوان سوخت در موتور خودرو استفاده کرد.