یک بخش مهم از بسیاری از سیستم های هوای فشرده خشک کن هوا است. اگر چه نه لازم برای DIY در کمپرسورهای نوع خانه، هنگام استفاده از بسیاری از ابزارهای هوا یا ماشین آلات هوا عمل، یک خشک کن هوا است که باید داشته باشد!

کمپرسور که در 20 لیتر هوا در هر ثانیه بمکد، نیز تامین 24 لیتر آب در روز! حدود 15 لیتر از آن می شود که در aftercooler حذف خواهند شد. بیشتر از 7 لیتر می شود در حذف
A (مبرد) خشک کن.

چرا استفاده از یک خشک کن هوا؟
همانطور که از نام آن پیداست، خشک کن هوا استفاده می شود برای خشک هوای فشرده: آنها حذف رطوبت از هوا، در هوا خشک کن می شود. به این ترتیب، ابزار ارزشمند و ماشین آلات خود را از آب و زنگ محافظت می شود. بلکه لوله کشی خود را برای حمل و نقل هوای فشرده محافظت شده است.

اب؟ کجا است آن را از آینده؟
کمپرسور در مقدار زیادی از هوا خورد و فشرده سازی آن به حدود 7 برابر حجم (که شده است، فشار 7 بار). هوا است که در همیشه مکیده شامل کمی (یا زیادی!) آب است.

در حالی که هوا را می توان فشرده، آب نمی تواند!

بگو کمپرسور خود را خورد در 7 متر مکعب هوا در هر ساعت، و آن را به 1 متر مکعب از هوا در 7 نوار فشرده. 7 متر مکعب از هوا را مکیده و در شامل آب (مانند تمام هوا در اطراف ما). بعد از
فشرده سازی، تنها 1 متر مکعب از هوا وجود دارد، اما با هنوز هم به همان مقدار از آب!

هوا گرم می تواند از هوای سرد از آب بیشتر. این یک واقعیت، فقط به من باور 🙂 است. زمانی که هوا خارج کمپرسور، آن را گرم و مرطوب است. 1 متر مکعب گرم هوای فشرده هنوز هم شامل همان مقدار آب که 7 متر مکعب هوا سرد بود قبل از آنها فشرده شدند.

چند سال پیش، من سرویس برخی کمپرسور در یک کارخانه. شده است وجود دارد نه هر گونه مشکل با کمپرسور گفت: صاحب.

به عنوان یک روال استاندارد، من تخلیه گیرنده هوا آب و
استفاده یک سطل کوچک برای که. پس از چند ثانیه، سطل پر بود. من سطل خالی و سعی
دوباره “؟” باز هم، سطل پر بود! بنابراین من یک سطل بزرگتر …

خوب، شما تصویر را دریافت کنید ..

در پایان، کل 1000 لیتر گیرنده هوا + بخشی از سیستم لوله کشی (آب رفت تمام راه برگشت به کمپرسور!) پر از آب بود. که مقدار زیادی از آب است!

آنها 2 کمپرسور با دو خشک کن هوا نصب کرده بود. مشکل چی بود؟ تمام خطوط میعانات (که آب تخلیه
که از خشک کن و تله میعانات گازی) مسدود شد! آب نمی تواند فرار.

به طور معمول، هوای فشرده می رود از طریق یک aftercooler که در پایین خنک هوا را به حدود 20 درجه بالاتر از دمای اتاق (حدود 40 درجه سانتیگراد). در طول خنک کننده به پایین، بسیاری از آب کندانس خواهد شد و با هوا در شکل قطره کوچک شناور خواهد شد.

در پایان پس از کولر، باید یک تله آب متراکم، که تمام آب که تشکیل شده است حذف خواهد شد.

در حال حاضر هوا برگ کمپرسور در حدود 40 درجه است، اما اشباع شده با آب است. آن را در دمای نقطه شبنم است (نقطه شبنم = درجه حرارت که در اشکال میعانات. این وقتی است که رطوبت نسبی هوا 100٪ می رسد و می تواند هر آب بیشتری را تحمل کند).

برای هر درجه ای که هوای فشرده خود را سرد بیشتر، آب بیشتری متراکم خواهد شد! و با توجه به اینکه هوا که برگ های aftercooler از کمپرسور حدود 20 درجه گرمتر از اتاق
دمای … مشکل شما! 🙂

کمپرسور ارائه می شود که 20 لیتر هوا در هر ثانیه، نیز تامین 24 لیتر آب در روز!

حدود 15 لیتر از آن می شود که در aftercooler حذف خواهند شد. بیشتر از 7 لیتر می شود در یک (مبرد) خشک کن برداشته شده است.

اگر شما یک فشرده خشک کن هوا ندارد، بسیاری از کسانی که 7 لیتر تا پایان در لوله کشی هوای فشرده خود را، گیرنده خود را و در ابزار و ماشین آلات خود را!

placeholderWater تصویر در هوای فشرده

چگونه به خشک هوای فشرده
چند راه برای خشک هوای فشرده وجود دارد.

شما می توانید درجه حرارت پایین تر و سپس دوباره آن را حرارت. میعانات گازی را در دمای پایین، که در آن آب را می توان تخلیه تشکیل می دهد. بعد از دوباره hearting، هوا خشک است. این فرایند در یخچال خشک کن هوای فشرده استفاده می شود.
بیش از فشرده سازی. هوا بیش از فشرده سرد می شود. هر میعانات تشکیل خارج می شود و سپس در هوا به فشار کار طبیعی گسترش یافته است. گران قیمت و به ندرت استفاده می شود.
جذب. آب در هوای فشرده از نظر شیمیایی با مواد جذب محدود شده است. آب حل در مواد. مادی و آب است و سپس تخلیه می شود.
جذب. آب، میله را به سطح ماده جاذب (خشک کن). خشک کن است، بازسازی ‘به حذف آب است. این فرایند در خشک کن فشرده خشک کن هوا استفاده می شود.
یخچال خشک کن هوای فشرده
تصویر placeholderRefrigerated خشک کن

در واقع، آنها با استفاده از یک یخچال کوچک برای خنک کردن هوای فشرده به حدود 3 درجه سانتیگراد است. در این دما پایین، میعانات تشکیل خواهد شد که توسط یک تله میعانات حذف خواهند شد. وقتی که تمام آب برداشته شود، هوا دوباره گرم به دمای اتاق. هوا خود خشک است و هر گونه آب را شکل داد تا زمانی که آن بالا 3 درجه سانتیگراد باقی می ماند.

اطلاعات بیشتر در مورد خشک کن یخچال.

خشک کن فشرده خشک کن هوا.
تصویر placeholderDesiccant خشک کن

خشک کن هوا خشک کن خشک کن استفاده به حذف آب از هوای فشرده. در واقع، آب خواهد شد ‘چوب به سطح خشک کن، و در نتیجه خشک کن هوا. هر یک بار در در حالی که،
خشک کن دوباره تولید می شود. این به طور خودکار توسط خشک کن انجام می شود. آن ضربات خشک، هوای گرم از طریق خشک کن برای حذف آب است. خشک کن در حال حاضر آماده به انجام کار خود را دوباره. خشک کن فشرده خشک کن هوا می تواند بسیار پایین تر شبنم امتیاز تا -70 درجه سانتیگراد برسد.

اطلاعات بیشتر در مورد خشک کن خشک کن.

کدام یک؟
کدام یک برای شما مناسب است؟ این به طور عمده در مورد آنچه شما با استفاده از هوا برای بستگی دارد. به طور معمول، یخچال فشرده خشک کن هوا را انجام خواهد داد. آن را نقطه شبنم فشار به حدود 3 درجه سانتیگراد کاهش می دهد. این
بدین معنی است که تا زمانی که درجه حرارت هوا می کند کمتر از 3 درجه سانتیگراد، امن خود را نمی افتد.

آیا شما نیاز به نقطه شبنم پایین تر است؟ برای مثال، چون لوله کشی هوای فشرده خود را اجرا می خارج، و یا شما برای یک هدف خاص که در آن هوا بسیار خشک مورد نیاز است نیاز به هوا؟ سپس شما نیاز به یک خشک کن فشرده خشک کن هوا ..

ملاحظات هنگام خرید یک فشرده خشک کن هوا
هنگامی که برای خرید خشک کن هوا در نظر داشته باشید که ظرفیت (لیتر در ثانیه از هوا) و حداکثر فشار باید برای کمپرسور شما باشد. همچنین، یک انتخاب چه نوع از خشک کن برای شما مناسب است. خشک کن هوا سرد می مقرون به صرفه ترین گزینه انرژی و حکیم است.

همچنین در نظر داشته باشید که قیمت خرید و سالانه انرژی هزینه ها و نه همه هزینه های خود را. چند هزینه های پنهان ” اضافی وجود دارد!

هزینه های پنهان یک: افت فشار اضافی. خشک کن هوا ممکن است در مورد 0.3 افت فشار نوار در سیستم هوای فشرده شما می شود. در واقع این بدان معنی است که شما باید برای اجرای کمپرسور خود را در فشار بالاتر است. این البته در مصرف انرژی توسط کمپرسور خود را منجر خواهد شد.

ثانیا، اگر شما انتخاب کردن به خرید یک خشک کن فشرده خشک کن هوا، راهی که ماده خشک است دوباره تولید کنید. اگر آن را با هوای فشرده انجام می شود، این حدود 15 تا 20 درصد از حداکثر ظرفیت خشک کن را مصرف می کند. که بسیاری از هوای فشرده گران است!

من را ساخته اند یک لیست از pupular فشرده خشک کن هوا تولید کنندگان برای کمک به شما است که حق را برای شما پیدا کنید.